MHRS Nasıl
Ücretlendirilir?
ALO 182 Randevu Hattı
acil aramalar kapsamında olmadığından ücretlidir. Bilgi Teknolojileri ve
İletişim Kurumu (BTK) ücretlendirmede ana kuralları ve üst sınırı
belirlemektedir. Hem sabit hatlardan hem de cep telefonlarından ALO 182'yi
aramak sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğerdir. BTK'ya göre Türkiye'de
sabit hatları aramak dakikası en fazla 46,25 kuruştur. Türk-Telekom dakikası
7-15 kr. arası ücretlendirme yapmakta olup, tarifeler değişebilmektedir.
GSM firmaları da
BTK'nın belirlediği bu üst sınırı geçemez. Ayrıca vatandaşlarımız sözleşme veya
paketlerinde geçerli olan bedava dakikalarını da kullanabilmektedirler. Cep
veya Sabit telefon şirketinizle iletişime geçerek ücretlendirme hakkında
detaylı bilgi alabilirsiniz.
Sağlık Bakanlığı'nın
bu hat üzerinden gelir elde etmesi ya da vatandaşların telefon hattına ilave
bir ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. İnternet ve akıllı cihazlar
(cep telefonu, tablet vs.) üzerinden alınan randevular ise ücretsizdir.
Yeni Üye Kaydımı Nasıl
Yapabilirim?
https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde,"Yeni Üye" bölümünden sizin
belirleyeceğiniz bir şifre ile üyelik oluşturarak sisteme giriş yapabilirsiniz.
Akıllı cihazınıza MHRS
Mobil uygulamasını indirerek"Yeni Üye" bölümüne giriş yaptıktan sonra
bilgilerinizi girerek Üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Girmiş olduğunuz
bilgilerin Nüfus Müdürlüğü'nde bulunan bilgileriniz ile eşleşmesi
gerekmektedir. Aksi takdirde üyelik işleminizi gerçekleştiremezsiniz.
Parolamı Unuttum Nasıl
Öğrenebilirim?
https://www.hastanerandevu.gov.trya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden
randevu al bölümüne girdiğinizde, daha önceden üyelik kaydı oluşturmuşsanız"Hatırlamıyorum" bölümüne
geliniz.
Burada iki yol ile
parolanızı yenileyebilir ya da geçici bir parola oluşturabilirsiniz;
- E-posta bölümünde
T.C. kimlik numaranızı ve sistemde kayıtlı e-postanızı yazınız; mail adresinize
gelen parola yenileme linkini kullanarak yeni parolanızı
belirleyebilirsiniz.
- SMS bölümünde
sisteme kayıtlı cep telefonu numaranızı yazınız ve telefonunuza gelen onay
kodunu ekrandaki alana giriş yaparak yeni parolanızı belirleyebilirsiniz.
- Geçici Parola bölümünden
yararlanabilirsiniz. "Geçici Parola" uygulamasını kullanmak
isterseniz daha önceden e-Devlet ile giriş yaparak "İleri Seviye
Güvenlik" alanından bir PIN oluşturmuş ve SMS ile "Geçici
Parola" gönderim özelliğini kullanabilmek için onay vermiş olmanız
gerekmektedir.
Eğer ilk 2 yoldan
herhangi biriyle parola yenilemeyi deneyip uyumsuzluk uyarısı alırsanız, sistem
size kimlik bilgileriniz ile parola yenileyebilmeniz için yeni bir alternatif
sunabilir. Ancak bu alternatif yöntemden faydalanabilmek için daha önceden
hesabınızdan gizli soru - cevap ve resminizi seçmiş olmanız gerekmektedir.
Gelen ekrandan"Kimlik
bilgileriniz ile parolanızı yenileyiniz" butonuna tıklayıp doğru bilgileri
girdikten sonra parola yenileme ekranına ulaşabileceksiniz. Eğer bu seçenek ile
karşılaşmıyorsanız kendinize daha önce gizli soru cevap ve resim seçmediğiniz
anlamına gelmektedir.
Eğer bu yöntem ile de
parolanızı yenileyemiyorsanız"e-Devlet şifreniz ile sisteme giriş yapın" butonunu
kullanarak randevu sistemine erişebilir, hesap bilgileri kısmından iletişim
bilgileriniz, parolanız ve gizli soru-cevap ve resminizi güncelleyebilirsiniz.
Randevu Nasıl Alınır?
MHRS Randevu alma ana
kanalları şu şekildedir: ALO 182 çağrı merkezi, MHRS web sitesi
(https://www.hastanerandevu.gov.tr / https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil
uygulaması
MHRS üzerinden randevu
alabilmek için ALO 182 hattımızı arayarak operatörlerimizden destek
alabilirsiniz.
Web'den randevu almak
için; Daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Randevu Al" butonuna tıkladıktan
sonra gelen ekrandan"Üye
Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Eğer
üyeliğiniz mevcut ise kimlik numaranız ve şifrenizle istediğiniz hastane ve
hekimi seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.
MHRS mobilde randevu
almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS uygulamasını
indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, var ise kimlik numaranız ve
şifreniz ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.
Randevularımı Nasıl
Görüntüleyebilirim?
Randevu bilgilerinize
erişebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.
- https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde
kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra"Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı
görebilirsiniz.
- Akıllı
cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda randevu
geçmişini seçerek aldığınız randevuları görebilirsiniz.
- ALO 182
çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara
doğru cevap vermeniz halinde ileriye dönük randevularınız hakkında bilgi
alabilirsiniz.
Randevumu Nasıl İptal
Edebilirim?
Randevunuzu iptal
edebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.
- https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde,
kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan ekranın üst bölümünde yer
alan "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir,
iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki"İptal Et" butonuna basarak
randevunuzu iptal edebilirsiniz.
- Akıllı
cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda
"Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal
etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki"İptal Et" butonuna basarak
randevunuzu iptal edebilirsiniz.
- ALO 182
çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara
doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi
gerçekleştirebilirsiniz.
Aile Fertlerim İçin
Nasıl Randevu Alabilirim?
İşlemler T.C. Kimlik
numarası üzerinden yapıldığından bütün aile fertleriniz için ayrı ayrı kendi
Kimlik numaraları ve kimlik bilgileri ile hesap oluşturmanız gerekmektedir.
İsterseniz aile fertleri için üye kaydı oluştururken hepsinde aynı mail adresi
ve telefon numarasını kullanabilirsiniz.
Üyelik kaydı
oluşturduğunuz aile fertlerinizin kimlik numarası ve parolası ile
https://www.hastanerandevu.gov.tr , https://www.mhrs.gov.tr veya MHRS Mobil
uygulamasından giriş yaparak aile fertleriniz için randevu alabilirsiniz. Bunun
yanı sıra Alo182 çağrı merkezimizi arayarak da aile fertleriniz için randevu
alabilirisiniz.
Hesap Bilgilerimi
Nasıl Değiştirebilirim?
https://www.hastanerandevu.gov.tr
ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde,
kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ekranın üst kısmında yer
alan"Hesap
Bilgilerim" kısmından ilgili değişikliği yapabilirsiniz.
MHRS Mobil
uygulamasından da kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yaparak"Hesap
Bilgileri" bölümünden istediğiniz değişikliği yapabilirsiniz.
MHRS'den En Erken Ne
Zamana Randevu Alabilirim?
Sağlık Bakanlığına
bağlı hastaneler ve ağız ve diş sağlığı merkezlerine sabah saat 07:00'ye kadar
aynı gün içerisine, 07:00'den sonra ise en erken 1, en geç 15 gün sonrasına
randevu oluşturabilirsiniz.
Aile hekimlerinden de
aynı güne (en erken yarım saat sonrasına) , en geç 15 gün sonrasına randevu
alınabilmektedir.
MHRS'den Aynı Güne En
Fazla Kaç Randevu Alabilirim?
Saat ve poliklinikler
farklı olmak kaydıyla aynı güne kurum başına en fazla iki randevu
alınabilmektedir.
Randevu Süresinde
Kısıtlama Var mıdır?
Randevu süresi her
poliklinik ve hekime bağlı olarak, en az 10, en fazla 60 dk'ya kadar farklılık
gösterebilmektedir. Tedavi süresinin planlanması hastane yönetimindedir.
Mobil Cihazlarda MHRS
Uygulaması Var mı?
"MHRS Mobil"
uygulaması, Android, IOS ve Windows işletim sistemlerine sahip akıllı
cihazlarda (telefon, tablet) kullanılmaktadır. "MHRS Mobil"i
cihazınızın kullandığı uygulama marketinden (App Store, Play Store vs.)
ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
Randevu Saatinden Ne
kadar Önce Hastanede Bulunmam Gerekiyor?
Hastane kayıt
işlemlerinizin yapılabilmesi için randevunuzdan en az 15 dakika önce hasta
kayıt birimine başvurmanız gerekmektedir.
Unutulan ya da
Gidilemeyen Randevuda Ne Gibi İşlem Yapılır?
Herhangi bir nedenle
almış olduğunuz randevunuza gidememeniz durumunda muayene katkı payı
ödemezsiniz. Başka vatandaşlarımızın muayene haklarına engel olmamak adına
lütfen gidemeyeceğiniz randevularınızı iptal ediniz. Randevu iptal işlemi
randevudan 60 dakika öncesine kadar yapılabilmektedir.